Veel gestelde vragen

Wil je nog iets weten voordat je contact met ons zoekt? Was de eerste kennismaking fijn en wil je even wat checken voordat de advocaat aan huis komt? Of is dat bezoek al achter de rug en heb je nog een vraag? Dan kunnen we je misschien helpen met de antwoorden op deze pagina. Als je andere informatie nodig hebt, mag je hier even een berichtje achterlaten. We maken graag alles helemaal duidelijk.

Staat je vraag er niet bij?
Wat zijn de voordelen van een advocaat aan huis? Het kan best spannend zijn om een advocaat te benaderen. Wij nemen die drempel graag weg. Voor veel mensen voelt het fijner om een probleem te bespreken aan de eigen keukentafel. Bovendien is het soms lastig om naar ons kantoor te komen, bijvoorbeeld omdat je (even) wat minder mobiel bent of voor iemand anders thuis moet blijven. Of misschien ben je zo druk dat het bezoek aan een advocaat nauwelijks in te plannen is. In al die situaties kan het fijn zijn om eerst kennis te maken op afstand en daarna af te spreken in je eigen omgeving.
Ik heb geen webcam. Wat nu? Dat is geen probleem. Skype is slechts één van de vele opties. Een belafspraak maken kan natuurlijk altijd en chatten lukt op elke internetbrowser. Je kunt ook een bericht achterlaten op onze website, een mailtje sturen naar ons kantoor, bellen voor advies of een afspraak en natuurlijk gewoon even binnenlopen. Ook dan kunnen we daarna bij jou thuis langskomen.
Hoe werkt het gesprek precies? Dat hangt af van de manier je zelf kiest. We kunnen kennismaken door te bellen, te chatten of te Skypen. Bij een gewoon telefoongesprek belt onze advocaat je op het afgesproken tijdstip. Voor chat en Skype staat in onze bevestigingsmail een link. Op het moment dat jij zelf uitkoos, kun je daar op klikken en start het gesprek. Je kunt jouw situatie dan uitleggen aan één van onze advocaten. Daarna kunnen jullie samen bepalen wat de beste vervolgstap is.
Hoe kan ik een afspraak verzetten? De afspraak staat vast zo gauw je van ons een bevestigingsmail ontvangt. Als dat jou bij nader inzien toch niet zo goed uitkomt, kun je ons gewoon even bellen of mailen. We plannen dan samen een nieuwe afspraak.
Is de eerste kennismaking gratis? Absoluut. Het bellen, chatten of Skypen is gratis en vrijblijvend. Meestal kunnen we na die eerste kennismaking goed inschatten wat we voor je kunnen betekenen. Op dat moment spreken we samen af hoe we verder gaan. Zo kom je nooit voor verrassingen te staan.
Kan ik zelf een advocaat uitkiezen? Je kunt vooraf even uitleggen waar je precies mee zit, zodat wij de beste advocaat voor jouw situatie zullen vinden. De eerste kennismaking is dan meteen met die advocaat.
Komen jullie zeker bij mij langs? We komen graag naar je toe als dat handig en verstandig is. Dat kunnen we samen bespreken tijdens onze videochat of een telefoongesprek. Soms ontdekken we dan dat het beter is om een andere oplossing te bedenken. Misschien kun je toch beter hier langskomen of zijn er andere mensen die voor je aan de slag kunnen. We helpen je hoe dan ook altijd op de beste manier verder.
Mag ik ook naar jullie toe komen? Natuurlijk. Klanten zijn en blijven van harte welkom bij ons op kantoor. Vind je dat toch wat fijner, dan ontvangen we je dus graag hier. Elke maandag tussen 12:00 en 14:00 uur en elke donderdag tussen 17:00 en 18:00 mag je binnenlopen tijdens ons gratis spreekuur. Voor afspraken op een ander moment kun je altijd contact met ons opnemen.
Wat moet ik bij de hand hebben als de advocaat aan huis komt? Als tijdens de kennismaking via telefoon, chat of Skype blijkt dat een afspraak aan huis volgt, kunnen jullie samen even doorspreken wat jij alvast mag verzamelen en klaarleggen. Misschien is het ook wel fijn om tussendoor nog even iets per mail of post toe te sturen. In elk geval zal de advocaat die aan huis komt vooraf duidelijk uitleggen welke documenten handig zijn bij het tweede gesprek. Zo weet je altijd zeker dat het goed zit.
Is ook het gesprek aan huis gratis? Ja. Bij de eerste kennismaking schat de advocaat in of het handig en verstandig om bij jou aan huis te komen. Dat hangt natuurlijk van allerlei dingen af: Kunnen wij je echt helpen? Hoeveel werk is nodig om jouw probleem op te lossen? Wat is de beste manier om contact te houden? Als een advocaat aan huis inderdaad de juiste stap is, dan is dat voor jou helemaal gratis.
Hoe lang duurt het gesprek? Dat ligt aan jouw situatie. Bij de kennismaking op afstand krijgt de advocaat al een aardig beeld van het probleem. In het gesprek aan huis is vervolgens genoeg tijd om daar dieper op in te gaan. Het belangrijkste is dat jij je op je gemak voelt en alles kunt vragen en vertellen. Soms kan dat allemaal prima in een half uur, maar we nemen altijd de tijd die nodig is.
Mag ik ook iemand anders uitnodigen? Zelfs na een prettige eerste kennismaking kan het nog best spannend zijn om een advocaat aan huis te krijgen. Dan is het misschien fijn om een familielid, vriend(in) of adviseur te laten aanschuiven. Dat mag natuurlijk altijd. Wel is het handig om dat even van tevoren af te stemmen met de advocaat. Zo weet iedereen wie bij het gesprek aanwezig zal zijn.
Wie komt bij mij thuis? De advocaat die jou uiteindelijk het beste kan helpen, komt ook meteen zelf bij je thuis. Tijdens het bellen, chatten of Skypen zal meestal snel duidelijk zijn welke advocaat dit zal zijn. Je mag natuurlijk ook altijd zelf je voorkeur aangeven.
Is er ook nog een eindgesprek? Het is prettig om even met elkaar terug te kijken op een periode van samenwerking. Daarom geeft jouw advocaat je graag de mogelijkheid van een gratis evaluatie. In dat slotgesprek kun je aangeven hoe alles volgens jou verliep en zal de advocaat al jouw overgebleven vragen proberen te beantwoorden. Ook dat kan weer aan huis, als je dat samen afspreekt.
Komt mijn advocaat nog vaker aan huis? Dat kan. Veel communicatie tussen jou en je advocaat zal plaatsvinden per mail en telefoon. Ook is het mogelijk om een afspraak op kantoor of bij jou thuis te maken als daar aanleiding voor is. Iedereen verdient en krijgt een persoonlijke aanpak, dus jullie kunnen samen goed bepalen wat het beste werkt.
Hoe gaat het verder nadat mijn advocaat aan huis kwam? Al tijdens het bezoek bij jou thuis zal ter sprake komen hoe het vervolgtraject gaat verlopen. Dat hangt natuurlijk helemaal af van het soort werk dat nodig is om jou te helpen. De advocaat zal dit allemaal duidelijk met je bespreken, zodat je precies weer waar je aan toe bent.
Klantwaardering
9,1
referentie Mevrouw Bloemen

"De zaak is netjes afgehandeld. Ik werd goed op de hoogte gehouden van de stand van zaken."

referentie Mevrouw Heijkens

"Na telefonische afspraak kon ik snel een afspraak maken voor een huisbezoek, wat ik zeer op prijs heb gesteld omdat ik niet meer mobiel ben"."

Stijn Vos -1
advocaatStijn Vos

Letselschadeadvocaat voor slachtoffers van verkeers- en bedrijfsongevallen en medische fouten.

Henri Pelckmans -1
advocaatHenri Pelckmans

Letselschadeadvocaat voor slachtoffers van verkeers- en bedrijfsongevallen en medische fouten.